A community forum for Wargamers and Roleplayers alike from Timisoara, Romania.


Nu sunteti conectat. Conectati-va sau inregistrati-va

Wood Elf Guidelines - Pentru viitori jucatori de Wood Elves

In jos  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Bogdan

avatar
Furacios de Gin
Dragii mosului, avand in vedere ca avem oameni interesati de Fantasy si de Wood Elves am decis sa va scriu un mic ghid pentru diverse stiluri de joc care le puteti aborda cu aceasta factiune. Nu pretind sa am multa experienta dar fiind un fan al urechilor ascutite fie in Warhammer 40.000 fie in Fantasy am decis sa scriu despre ei cate ceva.

Ce va ofera Wood Elves?

Wood Elves comparativ cu celelalte factiuni ofera aparent o selectie de unitati mai ciudate, luand o alta cale fata de blocurile de infanterie si cavalerie pe care le vom gasi la majoritatea factiunilor. Un alt lucru important de retinut este armura aparent slaba a unitatilor de Wood Elves. Unitati gen Glade Guard (core troop, arcasi) nu au nici un fel de armura in dotare.

Desi poate parea intimidant Wood Elfii exceleaza la trei lucruri, Miscare, Shooting si Control prin diverse artificii. Voi detalia mai jos.


Miscare

Fiind elfi, asemenea verilor din Ulthuan (High Elves) si cei din Naggaroth (Dark Elves) orice elf de rand are un Movement Rate de 5". Comparand cu alte factiuni, gen Dwarfs sau Oameni (Empire, Bretonnia, Chaos) aveti avantajul de a ajunge mai repede la locul in care va propuneti. Movement rate de 5" inseamna ca veti avea ocazia sa faceti Mars cu trupele voastre (2x Movement) de 10". La o factiune cu trupe de toughness 3, si aproape fara armura aceasta miscare de 5" va face diferenta intre viata si moarte.

Regula de Forest Walkers, va ajuta sa ignorati penalitatile la movement PRIN Paduri.

La capitolul cavalerie aveti unitati cum ar fi Glade Riders si Wild Riders care avand cai fara armura pot sa miste 9" sau sa sarjeze 18", spre deosebire de caii folositi de alte rase gen Oameni (Empire, Haos, Bretonnia). Asta va va ajuta sa aveti un threat range foarte mare.

Important de adaugat sunt unitatile zburatoare, Warhawk Riders si Great Eagles. Cu o raza de sarja de 20", miscare normala si mars de pana la 20" aceste unitati pot da mari dureri de cap inamicului vanand Magi, masini de razboi sau trupe ramase in spate.



Shooting

Avand foarte multe trupe dedicate pentru raza mare (Warhawk Riders, Glade Guard, Glade Riders, Waywatchers, etc), majoritatea acestor unitati sunt dotate cu Longbows. Ce inseamna asta? Raza de 30", strength 3 ceea ce va permite sa stati foarte usor in afara razei inamicului si sa-l bombardati cu sageti.

Astrai Archery - O regula de baza la Wood Elves va ajuta sa eliminati penalitatile de -1 to hit dupa ce v-ati miscat cu acea unitate. Asta permite Glade Guard, Waywatchers, Warhawks si Scouts sa miste si sa traga fara probleme. Chiar daca inamicul se afla la raza maxima a acelui arc veti avea doar -1 penalitate la shooting fata de un arcas High Elf care va avea -2.

Glade Guard Longbows - arcurile cu care vin Glade Guard au aceasta regula speciala care le da strength marit la raza scurta (0"-15"), urcand la strength 4.

Cu noile reguli de shooting, arcasii avand posibilitatea sa traga pe doua ranguri indiferent daca sunt pe dealuri sau masa e destul de inspaimantator, unitati de 12-16 Glade Guard avand posibilitatea sa traga numar maxim de focuri la strength 4.

Control

Depinzand foarte mult de miscare si evitarea inamicului elementul de control se integreaza perfect cu aceasta factiune. Venind in diverse forme gen Tree Singing, vraji din Lore of Athel Loren poate incurca foarte mult jocul adversarului creand petece de padure in calea unitatilor lui, prevenind sarje care pot fi devastatoare pentru unitatile de Wood Elves.

Padurile rasarind din pamant si capabilitatea de a manevra foarte repede se imbina ajutand foare mult la controlarea mesei, creand elementul de control.


In urmatoarea sectiune care va fi postata curand voi discuta despre diverse tipuri de liste pe care le puteti folosi fie ALL Elves (combat), Elves (Magic/Shooting), Elves/Forest Spirits (combat), Forest Spirits/Elves (unde veti avea ocazia sa folositi Dryads, Wild Riders si bineinteles monstrii gen Treeman Ancient, Treekin si Treeman).

Vezi profilul utilizatorului

Tarash_Bulba

avatar
Furacios de blugi
Cat e de reusit armybook-ul fata in ed.08?

Din ce am citit pe net (asta nu inseamna ca es i 100% adevarat) se pare ca elfii padurii erau destul de enervanti cu shooting-ul si fuga (un fel de Tau fanatsy ) Laughing Razz .

Dar amu? Or mai fi la fel de buni impotriva hoardelor? Ca parca nu au warmachines care sa omoare la gramada...

Vezi profilul utilizatorului

Bogdan

avatar
Furacios de Gin
Am citit battle-reports unde au batut Vampiri si Demoni. Au access la Lore of Life si Beasts care sunt f. bune acum. Si acum sunt enervanti si cu shooting, si control.

Fuga ramane un element puternic pentru ca majoritatea armatelor sunt M4. Nu se folosesc de Warmachines pentru ca nu prea au nevoie. Ei se bazeaza pe controlat masa, creat paduri, izolat unitati si asaltat in special cu Forest Spirit Units sau Wardanceri.

Contra shooting au avantaje pentru ca multe unitati sunt skirmisheri ceea ce inseamna inca -1 la penalitati contra shooting-ului. Pentru hoarde folosesti chestii gen Dryads combinate cu Wardancers sau Wild Riders pe flanc.

Acum de exemplu merg si blocurile de Eternal Guard care conteaza a fi inarmate cu doua hand weapons si spears in acelasi timp. De asemenea Eternal Guard Fighting Style le da un 5+ armor save nemodificabil pentru ca nu e de la armura.

La hoarde le trebuie negate rangurile iar regulile de spears acum dau voie si la al doilea rang sa atace cand sarjeaza. Aici bagi Eternal Guard sau poate Tree Kin. O unitate de 3x Treekin care inseamna intre 3 si 12 sunt monstrous creatures.

Asta inseamna 9 fear-causing wounds la 3/rank, sau mai multe daca bagi sa zicem mai multi. Plus acces la Stomp ca atac.

Poti iarasi combina sa zicem intr-o armata care foloseste Forest Spirits Treekin cu Wild Riders. Forest Spirits inseamna ca ai automat magical attacks. In afara de Treekin, Treemen, Dryads si orice Forest Spirit beneficiaza de aceasta regula.

Ca si la Eldari unitatile actioneaza sa se sprijine una pe cealalta. Bine astea sunt doar exemple.

Ca si strategie contra hordes e sa tii unitatile care lovesc tare gen Swordmasters, Knights of Chaos, Dragon Princes, Boar Boyz, Black Orcs in sah cu Warhawk Riders, Glade Riders si cu infanteria gen Eternal Guard, Forest Spirits, Wardancers sa izolezi si sa distrugi unitati. Iarasi Wild Riders merg bine aici.

Ca si exemplu iti dau o unitate de 25 de Eternal Guard sau 30, upgradata cu Champ, Standard Bearer si Faoghir cu Faoghir carat de Standard Bearer, insotita de BSB care sa fie parte din Eternal Guard Kindred cu Spite - Murder of Spites (+D6 Attacks la I4, Strength 2, Poisoned si Magical). Ii dai un War-Banner sau daca te tin punctele un Wailing Banner si cauzezi si Terror.

*Faoghir forteaza inamicul sa dea cu un zar mai putin pt. Flee distance daca pierd. Sanse mai mar sa ii prinzi la Overrun. Oricum sunt si alte combos.

Pe magine bagi cavalerie, Wardanceri, dryads, etc. Daca vor fi sarjati vor lupta pe 3 ranks, daca ataca primele doua vor ataca. Avand Eternal Guard fighting style vor conta si ca spears si ca 2x Hand weapons.Ma rog asta e o idee.

Oricum o sa dau detalii in partile viitoare.

Vezi profilul utilizatorului

4 Wood Elves Guide pt. 2 - Army Themes/Lists la data de Vin Mar 25, 2011 12:18 pm

Bogdan

avatar
Furacios de Gin
Forest Spirits - partea 1

Continuam ghidul pt. Wood Elves si am decis sa incep cu prezentarea listelor bazate pe Forest Spirits. Acest ghid nu va va invata sa faceti overpowered armies sau liste care sa rupa tot, ci vor prezenta diverse teme. Voi veti fi lasati sa decideti ce merge mai bine pentru voi (daca va decideti sa rupeti fasul).

Forest Spirits - Ce ofera aceasta lista?

Sa ne uitam la regulile cu care vin in primul rand acest tip de unitati, dupa care voi prezenta o analiza la unitati pe care eu personal le-as folosi intr-o lista bazata pe Spiritele Padurii.


  • No forest Spirits may join non Forest Spirit Units - Destul de simplu, unitatile cu aceasta regula nu pot intra in unitati care nu sunt Spirits
  • 5+ Ward Save - Toate Spiritele padurii au 5+ Ward Save (Invulnerabil) Care nu poate fi folosit impotriva vrajilor si atacurilor magice
  • Magic Attacks - Toate Spiritele Padurii au atacuri magice, ceea ce inseamna ca vor ignora Ward Saves. Aici intra si atacuri ranged.
  • Immune to Psychologhy - Toate Spiritele Padurii sunt imune la factori pshihologici (Teroare,Frica, Panica).


Forest Walkers - dupa cum am amintit mai devreme toate modelele din armata mai putin Flying Units, beneficiaza de regula Strider: Forests. Ignora orice penalitati la movement prin padure.

Unitati care se potrivesc cu armatele de Forest Spirits


Lords & Heroes

Conform noilor reguli puteti avea maxim 25% din valoarea armetei investita in Eroi si Lorzi, jos va voi prezenta diverse setupuri pentru fiecare si cateva recomandari.

Wood Elf Highborn

Lordul bazat pe combat poate fi transformat intr-un Forest Spirit relativ usor, folosind Upgrade-ul de Wild Rider Kindred (costa 50 de puncte) care va ofera toate regulile de Forest Spirits, va da voie sa il adaugati la o unitate de Wild Riders (descrisa mai jos). Desi tematic un elf mic nu prea isi are locul intr-o armata dominata de Treemen, Treekin si Dryads ofera ceva important unitatilor care sunt inca Elves si anume, Leadership 10.

Profilul lui este: M5 WS7 BS6 S4 T3 W3 I8 A4 Ld10.

Adaugand regulile de Forest Spirit si Wild Rider Kindred va avea automat atacuri magice (Ranged si Close combat), 5+ Ward Save, va cauza Frica, va fi Imun la Psihologie si se va putea atasa oricarei unitati de Forest Spirits.

Wood Elf Spellweaver

Cel mai puternic dintre magii Elfilor de padure, Spellweaverul vine automat la nivelul 3 ca wizard (3 vraji), poate invata vraji din Lore-ul Athel Loren, urmat de Life si Beasts. Acum o sa va intrebati cum il faceti pe vrajitorul sau vrajitoarea asta Forest Spirit?

Foarte simplu - Glamourweave Kindred va va transforma vrajitorul intr-un Forest Spirit cu posibilitatea de a isi alege ca si mount un Unicorn, Cal sau Vultur. Desi Lordul aduce un model foarte bun in combat vrajitorul aduce utilitatea de care armata nevoie chiar daca nu se integreaza in tema copacilor umblatori si a Dryadelor.

Cu Lore of Athel Loren poate misca copacii pe harta creand blocaje naturale pentru inamic, De asemenea poate da unitatilor regeneration si alte cateva imbunatatiri. Ajutat de Lore of Life poate vindeca sau ressurecta modele pierdute, ceea ce il va face foarte util pentru vindecarea creaturilor monstruase din lista tematica de Forest Spirits gen Treemen sau Treekin.

Lore of Beasts e si el folositor pentru buffurile de combat care le poate oferi fie unei unitati, fie unui model din armata.

* Recomandare: Desi nu este Treeman Spellweaverul se integreaza foarte bine cu lista de Forest Spirits. Upgradat la Glamourweave Kindred poate foarte usor fie pe jos, fie calare sa intre intr-o unitate de Spirite. Unicornul este si eli Forest Spirit, oferindu-i vrajitorului Magic Resistance 2 si Movement de 10, urmat de Impale (+2S pe charge) si are 3 Wounds.

Ca si build ar fi urmatorul: Spellweaver (urcat la nivel de magie 4), Lore of Life, calare pe Unicorn, dotat cu Anoyance of Netlings(care vor forta orice challenger sa loveasca vrajitorul numai pe 6), Amaranthine Brooch (3+ Ward save contra orice normal attack). Acesta atsat la o unitate de Wild Riders se va putea misca rapid unde va fi nevoie de el, oferind suport magic fie Riderilor fie altor unitati care au nevoie

Voi mai adauga intrari dar momentan atat. Urmeaza Treeman Ancient, Core Units (Dryads), Special Units: (Wild Riders/Treekin), Rare units (Treemen).

Vezi profilul utilizatorului

Continut sponsorizat


Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Subiecte similare

-

» Cod HTML pentru Flashscore

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum